17/06/2010
Potloodproces voor ingeleend personeel – inhuurproces
Dat werkt niet Verhitte inhuurdesk Recent werd Labor Redimo uitgenodigd door een inlener van personeel met een probleem. Aan tafel zaten gefrustreerde inhuurdesk medewerkers en een manager met een rood hoofd. Ze vertelden over data-inconsistenties, klagende leveranciers en [...]
Dromen, ambitie, agenderen en doen! – inhuur van personeel
Ambitieloos verbeteren werkt niet Helaas hebben de meeste inleners van personeel weinig ambitie met betrekking tot de inleen van personeel. Verbeteringen op het gebied van inleen (en instroom) komen daardoor onvoldoende van de grond. Terwijl [...]
Inhuurproces; de duivel zit in de details!
Bij inhuurproces optimalisatie zit de duivel in de details. Het lijkt zo eenvoudig. Toch komt het optimaliseren van inleenprocessen bij de inleners van personeel moeizaam van de grond. Het ontbrekende eigenaarschap van het inleenproces bij [...]
NEN 4400 – 1: Vrijwaring, of selectiecriterium?
Wat houdt inleenaansprakelijkheid eigenlijk in? Als u arbeidskrachten inleent, bent u aansprakelijk voor onbetaald gebleven loonbelastingschulden, premies volksverzekeringen, inkomensafhankelijke bijdrage ZVW en premies werknemersverzekeringen, maar ook de onbetaald gebleven omzetbelasting die de uitlener had moeten [...]
Hanteer kostprijsbenadering bij inleen ICT-medewerkers
Adviesbureau Labor Redimo berekent voor vele bedrijven de kostprijstarieven van de bureaus of externen waarmee zij zakendoen. Een tip aan alle HR-inkopers is om vooraf de kostprijs te bepalen van het inlenen van personeel, en [...]
17/01/2009
Geldverspilling door onhandige administratieve inhuurprocessen
In- en uitlenende organisaties van personeel verspillen jaarlijks miljoenen euro's door een slechte integratie van de operationele inleenprocessen. IT-systemen zijn beschikbaar, er is een communicatiestandaard en er kan worden bespaard. Waarom komt de integratie dan [...]