Het opzetten van een solide talent acquisition-strategie vergt een gedegen planning. In tegenstelling tot recruitment vereist talent acquisition een diepere kijk op de aard van de organisatie en inzicht in de toekomstige behoefte aan talent. Het is een vooruitziende blik, die breder kijkt en rekening houdt met de lokale en wereldwijde arbeidsmarkt. Aangezien talent acquisition niet in een vacuüm plaatsvindt, omvat het proces meer planning en strategie dan recruitment. Labor Redimo helpt organisaties met advies en implementaties van Recruitment en Talent Acquisition strategieën- en oplossingen.

Graag delen wij onze specialistische kennis en ervaring. Daarom organiseren wij vier keer per jaar het Labor Forum. Tijdens deze bijeenkomsten komen alle onderwerpen aan bod die in de praktijk van belang zijn. Heb je een specifieke wens? In overleg kunnen wij een opleiding of workshop samenstellen die volledig is toegespitst op jouw organisatie of afdeling. Of heb je een vraag over Talent Acquisition? Bel gerust voor meer informatie en/of advies.

Roeland van Laer
Partner Labor Redimo

Roeland van Laer (035 – 622 95 82)

PRAKTIJKVOORBEELD

Het werven van talent is afhankelijk van het begrijpen van de verschillende doelgroepen binnen een bedrijf, evenals de verschillende posities binnen die segmenten. Daarnaast is het ook van belang om zowel de flexibele arbeidsmarkt, inclusief statement of work, als de arbeidsmarkt voor vaste rollen te begrijpen. Een talent acquisition-afdeling moet niet alleen een grondig begrip hebben van de interne werking van de organisatie, maar ook de vaardigheden, ervaringen en competenties kennen die voor elke functie en rol (nu en in de toekomst) vereist zijn om succesvol te kunnen werven.

De strategische pijlers voor talent acquisition worden gevoed vanuit de businessplanning, een uitgewerkte strategische (integrale) workforce planning en een analyse van de interne en arbeidsmarktontwikkelingen. De strategische pijlers zoals: recruitmentprocessen waarin werving van vaste en externe medewerkers geïntegreerd zijn, geïntegreerde HR-technologie, geïntegreerde talent sourcing en recruitment marketing & employer-branding. Door workforce planning en arbeidsmarktanalyses kunnen strategische leverancierskeuzes worden gemaakt om het aanbod van resources via externe partners te kanaliseren. Tot slot is een doordachte onboarding noodzakelijk voor alle nieuwe vaste en externe medewerkers.

DIENSTEN

Advies

  • Analyse huidige situatie

  • Vaststellen ambitie en doelen

  • Functie-, en doelgroepenanalyse

  • Uitwerken wervingskanalen

  • Uitwerken Recruitment en TA service modellen

  • Impact analyse

  • Opstellen business cases

  • Roadmap en implementatie plan

Implementatie

  • Inrichten workforce planning

  • Opzetten recruitment/TA afdeling

  • Inrichting wervingskanalen

  • Outsourcing, e.g. RPO

  • Inrichten data analytics en metrics

  • Tool selectie en implementatie, e.g. ATS

  • Advies inrichting BI en rapportages

  • Change en communicatie

Masterclasses en opleidingen

MANAGEMENTBOEK OVER TWM

Een nieuw model voor het organiseren van werk in organisaties, geschreven door Roeland van Laer

  1. Maak Total Workforce Management concreet
  2. De 7 kernelementen van een integrale aanpak
  3. Met praktijkcases van o.a. Alliander en Philips

Inge Helmers, Global Learning and Development Manager, Marel:
‘Een must-read! Wie nú de overgang maakt van traditioneel human resource management naar een total workforce approach, is nog net op tijd.’

Bestel nu!

Wil je meer weten over Talent Acquisition en/of onze diensten?
Bel gerust voor een eerste (vrijblijvend) advies.

Roeland van Laer (035 – 622 95 82)