Een transparant en marktconform tarief voor uw externe medewerker
Inhuurtarieven spelen een belangrijke rol bij de organisatie en optimalisatie van externe inhuur.
Hoe komen marktconforme tariefafspraken met externe bureaus en ZZP’ers tot stand? Wat is het juiste tarief? Voldoen de tarieven aan alle wet- en regelgeving? Wordt er conform de contractafspraken gefactureerd?
En dat alles in een complexe en continu veranderende arbeidsmarkt.
Video met uitleg over Tarieventools™
Er zijn twee varianten van de TarievenTool Prijsafspraken: TarievenTool™Uitzenden & TarievenTool™Detachering & Interim
Overzicht modules
Prijsafspraken
Geeft op uniforme wijze helder inzicht in de tariefopbouw voor alle bureaus. Dit vereenvoudigt het onderhandelingsproces en geeft een sterke positie waarin er gestuurd kan worden op kwaliteit en kosten.
Richtlijntarieven
Geeft inhurende managers en recruiters duidelijke referentietarieven waarmee zij vooraf in het proces sturing geven aan tariefsvorming. Dit voorkomt gedoe achteraf en houdt de kosten binnen de kaders.
Tariefcalculatie
Berekent eenvoudig het tarief van een individuele externe medewerker conform de prijsafspraken met bureaus.
Factuurcontrole
Vergelijk gefactureerde tarieven met prijsafspraken en zorgt voor professionele invulling van contractmanagement.
Tariefbenchmark
Vergelijk het huidige tariefniveau met de reële marktsituatie. Geeft inzicht in mogelijke strategische keuzes en potentiële besparingen.
Uitgangspunt
Belangrijk om bij bepaling van tarieven te borgen:
- Uniform tarievenformat voor elk bureau
- Eenvoudig in gebruik voor lijn, inhuurdesk en finance
- Volledig inzicht in opbouw van loonkosten en bureaumarges
- Zicht op kosten van dienstverlening per bureau
- Eerlijke en controleerbare tarieven voor organisatie, bureaus en controlerende instanties
- Gedifferentieerde tarieven per doelgroep
TarievenTool™ in het kort:
Op dit moment bedraagt de jaarlijkse inleenomzet die met behulp van de methodiek van TarievenTool™ is afgesproken ca. 5 miljard euro.