Geslaagde combinatie van theorie en praktijk

’s Ochtends word je meegenomen in de trends en ontwikkelingen over de volle breedte van de inleenmarkt, zowel de arbeidsmarkt als de leveranciersmarkt. De diverse inleenvormen komen aan bod en we bekijken de karakteristieken van uitzenden, detacheren, consultancy, payrolling en inhuur van zzp’er. We staan uitgebreid stil bij de vraag: Welke wervingstrategie hoort bij welke doelgroep? Daarna kijken we naar de verschillende belangen binnen de interne organisatie. Jouw rol ligt op het snijvlak van HR en inkoop. Maar bij wie hoort het nu?

In het interactieve middagprogramma brengen de deelnemers een eigen case in. Er wordt ingezoomd op de dilemma`s waar je dagelijks mee te maken krijgt. Zowel organisatorisch en beleidsmatig als praktisch. We gaan bijvoorbeeld in op:

  • Het spanningsveld tussen de interne organisatie en leveranciers.
  • Hoe je inlenende managers zo ver krijgt dat zij meegaan in het gekozen beleid.
  • Praktische onderwerpen als tariefonderhandelingen, het voorlichten van de interne organisatie over soorten inleen, de bijbehorende risico’s en het meetbaar maken van prestaties van leveranciers.

Voor wie?
De opleiding is opgezet voor iedereen met een centrale rol in het aanvragen en afhandelen van extern personeel. Hierbij valt te denken aan functies als: medewerker inleendesk/inhuurdesk, medewerker shared service center P&O, HR medewerker, (inzet)planner, resourcemanager, recruiter.

Leerdoelen

  • Wat zijn naast vendor management systemen en markplaatsen nog meer aan nieuwe ontwikkelingen?
  • Welke inleenvormen zijn er en welke risico’s nemen ze met zich mee?
  • Hoe komt een juiste tariefstelling tot stand?
  • Hoe ga ik om met verschillende interne en externe belangen?
  • Hoe ga ik om met botsende belangen van de afdeling en van inleenmanagers?
  • Welke conclusies trek ik uit een Curriculum Vitae?

Resultaat
Aan het eind van de dag ben je helemaal bij en heb je duidelijk inzicht in:

  • de verschillende vormen van inleen en de bijbehorende risico’s
  • de dynamiek waarin je dagelijks moet opereren
  • de omgang met dilemma’s tussen de interne organisatie (voorkeur, politiek en te voeren beleid) en met externe leveranciers (‘broodwinning’)
  • tariefopbouw, om sterker te staan in gesprekken tariefstelling

Duur: 1 dag (9.00 tot 16.30 uur)
Prijs: € 395,- exclusief btw per persoon per dag (maximaal acht deelnemers)

De mogelijkheid bestaat om de opleiding in company te verzorgen.