Klantcase Royal Schiphol Group 2018-09-10T09:34:32+00:00

Project Description

.

Van de beste strategische optie naar een duurzame verbetering van de inhuur van extern personeel.

Over Royal Schiphol Group

Royal Schiphol Group is een luchthavenonderneming met een belangrijke maatschappelijke opdracht. De luchthavens van de groep, en met name Amsterdam Airport Schiphol, creëren waarde voor de samenleving en de economie. Haar missie is Connecting the Netherlands: Nederland optimaal verbinden met de rest van de wereld.

Externe inhuur

Royal Schiphol Group kent een grote diversiteit aan ingehuurde medewerkers door een verscheidenheid aan disciplines.  De jaarlijkse kosten van de inhuur-behoefte is jaarlijks circa 70 miljoen euro.

Oplossing

Labor Redimo heeft Royal Schiphol Group allereerst perspectief geschetst, met daarbij vier strategische opties. De opties zijn getoetst en nader uitgewerkt met business en staven.

Het eindresultaat is voorgelegd aan de directie en stuurgroep. Na besluitvorming heeft Labor Redimo samen met Royal Schiphol Group de MSP (Myflex) en het inhuursysteem (Netive) ingekocht, een Workforcedesk ingericht en geïmplementeerd.

Doelstelling

  • Klantvriendelijk en efficiënt proces
  • Coördinatie op inhuurbehoefte en inzet
  • Kwaliteit en beschikbaarheid resources
  • Implementeren wet-, en regelgeving
  • Aantoonbaar doelmatig inkopen

Programma

  • Uitwerken strategische opties
  • Strategische keuze/besluit door directie
  • Nadere invulling strategie met business
  • Voorbereiden en uitvoering EU aanbesteding
  • Initiëren en inrichten MSP/VMS programma
  • Change-management
  • Strategische communicatie
  • Inrichten Workforcedesk
  • Inhuursysteem (VMS Netive)
  • Integratie in IT landschap
  • Transitie van inhuurcontracten

Labor Redimo heeft Royal Schiphol Group van advies tot en met implementatie geadviseerd en ondersteund. Van de beste strategische optie naar een duurzame verbetering van de inhuur van extern personeel.

.

Tijdens de analyse en het maken van strategische keuzes voor de inrichting van ons Total Contingent Workforce Management, heeft Labor Redimo ons deskundig en vanuit een onafhankelijke positie geadviseerd. Labor Redimo heeft ons in korte tijd voorzien van alle informatie om een goede keuze te maken. Na besluitvorming hebben de adviseurs van Labor Redimo, met een gedegen programma-aanpak, op een zorgvuldige en betrouwbare manier gezorgd voor uitvoering van een Europese aanbesteding van de MSP/VMS diensten, de inrichting en implementatie van de Workforcedesk. Labor Redimo kenmerkt zich door een betrokken en resultaatgerichte houding. Het informeren en meenemen van stakeholders is iets waar ze veel aandacht aan besteden en waar ze zich positief in onderscheiden. Kortom, een deskundige, onafhankelijke en betrouwbare partner in business.”

Heleen Kuijten, Directeur Human Resources, Royal Schiphol Group

.

“Met de professionals van Labor Redimo hebben we een structurele verbetering voor de inhuur van personeel doorgevoerd. Labor Redimo heeft ons allereerst perspectief geschetst, met daarbij strategische opties en voorzien van veel benchmark gegevens. Vervolgens hebben ze, met ons, de Workforcedesk geïmplementeerd. Deze levert Royal Schiphol Groep een kwalitatieve verbetering, een procesvereenvoudiging en een structurele kostenbesparing op. We zijn bijzonder tevreden over hun inhoudelijke en strategische kwaliteiten als over hun implementatiekracht.”

Marc Unger, Directeur Corporate Procurement, Royal Schiphol Group

.

Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.