Selectie en implementatie van een VMS op basis van een business informatieplan voor Rabobank Connect.

.

Over Rabobank

De Rabobank Groep is een internationale financiële dienstverlener met haar wortels in Nederland. De Rabobank draagt met moed en daadkracht bij aan het oplossen van maatschappelijke problemen in de samenleving. De missie van de Rabobank luidt ‘Growing a better world together’.

Externe inhuur

Rabobank huurt jaarlijks voor een aanzienlijk bedrag aan externe professionals in. De inhuur van personeel is georganiseerd via een inhuurdesk, Rabobank Connect. Rabobank werkt met voorkeursleveranciers en enkele brokers.

Uitdagingen

Rabobank Connect gebruikte een aangepast recruitment systeem (ATS) ter ondersteuning van het inhuurproces. De SaaS provider besloot het ATS niet langer te ondersteunen. Rabobank zocht een goed en gebruiksvriendelijk inhuursysteem om de inhuurketen mee te ondersteunen. Labor Redimo is gevraagd om Rabobank te helpen en adviseren bij het uitwerken van een business informatieplan tot en met de selectie en implementatie van een VMS voor inhuur.

Opdracht

  • Onderzoek inhuurprocessen in SAP HR, SAP SRM en SAP FICO.
  • Uitwerken business informatieplan voor de gehele inhuurketen van aanvraag tot en met betaling.
  • Opstellen roadmap
  • Opstellen business case
  • RFI/RFP traject voor VMS systeem
  • Contracteren VMS dienstverlening
  • Inrichting van het VMS (SAP Fieldglass)
  • Conversie van contracten

.

Resultaat

  • Besluit t.a.v. de inrichting van de inhuurketen
  • Met behulp van RFI/RFP, selectie van een VMS voor inhuur.
  • Succesvolle implementatie van het VMS binnen 4 maanden.
  • Aansluiting van het VMS op de SAP HR / onboardingprocessen.

.

msp broker inhuur

Deel deze klantcase, kies jouw platform!

.